2018. máj 28.

Derült égből henna

írta: Czidlina Ildikó
Derült égből henna

Miért kezd valaki hennázni, ha előtte még csak nem is rajzolgatott soha?

Igazából még így utólag is nehéz válaszolni erre a kérdésre. De az biztos, hogy erős Égi útmutatás volt a dologban. Amikor arra a kérdésre kerestem a választ, hogy mi az én igazi utam, hol van a helyem, sosem gondoltam rá, hogy rajzolnom, festenem, alkotnom kéne.

Aztán egy májusi napon, az aktuális hullámvölgy alján csücsülve, és meglehetősen elkeseredve úgy éreztem, ideje határozott Angyali segítséget kérnem. 

Megkértem hát Mihály arkangyalt, hogy mutassa meg az utamat, segítsen minden szempontból a helyemre találni, mert ez így nem mehet tovább. Külön kértem, hogy adjon határozott jeleket, világítsa ki jól láthatóan a megjelölt utat, mert nem biztos, hogy képes vagyok észlelni a szelíd üzeneteket.

Hát kivilágította. Neonnal. És rá is írta hatalmas betűkkel, hogy HENNAFESTÉS. Nem lehetett nem észrevenni.

Először elém dobott a neten egy hennával festett szimbólumot, az indiai kasmírt, ami a bőség szimbóluma. Na, gondoltam, pont ez kell nekem! 

Pár napra rá kiderült egy helyi ismerősömről, hogy hennázik. Hoppá! Egyeztettünk, és nem sokára már nála voltunk, és megfestette rám a mintát. (Meg persze Laurámra is egy szép kis indát)

Az egész rituálé olyan varázslatos, annyira testet-lelket ápoló volt, hogy mire hazaértünk tőle a lányommal, már pontosan tudtuk, hogy ezt meg kell tanulnunk.

Gugli a barátunk, tanfolyamkeresés. Kettőt találtunk, mindkettő Budapesten. Na de kettőnknek felutazni Pestre, egy csomó pénz, rengeteg plusz idő... nem tetszett.  Nem lehetne inkább kihelyezett tanfolyam itt helyben? Email, telefonos egyeztetés, ötletelés. A Tytoo azt mondta: Lehet.  Lehet tanfolyam akár Komáromban is, ha szerzek hozzá megfelelő helyet, és összeszervezek egy csoportnyi embert.

Három hétre rá már a hennafestő tanfolyamon ültünk én is és Laura lányom is, itt Komáromban.

Na ilyen az, amikor minden összeáll. Amikor biztos lehetsz benne, hogy jó úton jársz. Én legalábbis hiszek benne, hogy ha jó irányba megyek, akkor szépen összeállnak a mozaikok, és minden segítséget megkapok a következő lépéshez.

Így kezdődött a mi hennás életünk. Zseniális volt a lányommal együtt ülni a tanfolyamon, és közösen megtenni az első botladozó lépéseket. Előtte is szoros volt már a kapcsolatunk, de a henna adott egy újabb cinkos kötődést. 

Az indulás is  meseszerű volt, azóta pedig szinte minden napunk egy mese. A hennapaszta illata, az alkotás öröme, a szüntelen ötletelés, tervezés, az elégedett vendégek – mint egy tündérmese.

Mesélünk hát róla, hátha téged is elvarázsolunk vele.  

Szólj hozzá

henna 50 felett hennafestés varázslatos henna hennafestő tanfolyam nem késő újat tanulni