2023. jún 09.

Busking, street art, free price....

írta: Czidlina Ildikó
Busking, street art, free price....

Van, amit nehéz magyarra fordítani

Busking.

Angol szó. Nem! Nem buszkirályt jelent :D :D :D

Gyűjtőfogalom bizonyos fajta utcai művészek ténykedésére.

"Tánccal, énekléssel, zsonglőrködéssel stb. való szórakoztatás az utcán vagy nyilvános helyen." 

Mégpedig fix ár megadása nélkül. Vagyis a művészek "kalapoznak": a járókelők jóindulatára bízzák a bevételüket. Nyilván minél izgalmasabb, szórakoztatóbb egy produkció, annál több apró landol a hangszertokban vagy a kalapban.

Tavaly nyáron találkoztam először ezzel a fogalommal, amikor arra kerestem megoldást, hogyan tudnám időnként szabadáron, "adományosan", de mégsem ingyen adni a hennafestést.

Akkor találtam egy fiatal lány profilját, aki ezt írja magáról: "A Dreamer who wants to travel and busk the henna around the world."  Bocsi, hogy nem fordítom le magyarra, de a "busk the henna" kifejezésre nem találtam helyes magyar alternatívát....

A lényeg, hogy utazgat, és itt-ott leül a kis asztalával, kiírja, hogy szabadáras henna (mennyivel jobban hangzik angolul, hogy "free pay for henna tattoo"...), és festeget.

hennabusking.jpg

Na ebbe én azonnal bele is szerettem! Elképzeltem, ahogy kiülök a Duna partra a kis varázsbőröndömmel, mosolyt varázsolok az arra járók arcára (meg persze szép mintákat a kezükre), és mindenki annyit fizet, amennyit tud... vagy amennyire tetszik neki a minta, amit kapott. Csak lazán, érzésre, ami szívből jön! <3

Szerintem ez tök működőképes lehetne. Részemről biztosan! ;)

Nem tudom, miért, de engem egyáltalán nem nyomaszt az a gondolat, hogy nem szabom meg előre, mindenféle szempontokat figyelembe véve, hogy mennyi az ára a munkámnak. Őszintén hiszem, hogy ha szabad utat engedünk az energiaáramlásnak, a végén mindenki boldog és elégedett  lesz.

Te mit gondolsz erről?

Szívesen leülnél hozzám egy szabadáras hennára? El tudnád engedni az olyan anyagias gondolatokat, hogy "Tavaly x ezerért hennáztak rám valahol.", " Mennyi lehet az órabére a hennafestőnek?" "Drága az alapanyag" stb. ? Vagy nyomasztana az az érzés, hogy fogalmad sincs, mennyibe kerül egy hennaminta, és mennyit illene adnod érte?

Tudnád hasonlóan kezelni a helyzetet, mint amikor megállsz az aluljáróban egy utcazenész előtt, és ha jól érezted magad, a végén teszel valamennyi pénzt a dobozába?

Jajjjjj! Annyira szívesen lennék hazai úttörője a hennabusking mozgalomnak!!!! 

(Külföldön talán nyitottabb a világ az ilyen fajta szabad áramlásra, de  itthon is ideje lenne már kicsit lazábban élnünk ;) Jó kezdet lehetne erre egy ilyen léleksimogató, pozitív energiákat mozgató szolgáltatás, mint a hennfestés! <3 Ugye?)

busk_logo.png

 

Szólj hozzá

streetart henna hennafestés adni jó léleksimogató busking hennafestő szabadáras adományos freeprice hennabusking varázsbőrönd kalapozni