2019. máj 22.

HennaShanti

írta: Czidlina Ildikó
HennaShanti

a név választás fontossága és felelőssége

shanti_henna.jpg

Amikor elkezdtem hennázni, és kezdtem követni, figyelni a hennaművészeket, láttam, hogy mindenkinek van egy "hennás" neve. Egy név, amit védjegyként használ, ami utal a tevékenységére, és jellemzi őt.

Hamar megértettem, hogy ez a művésznév nem hivalkodás, nem különcködő hóbort, hanem nagyon is fontos része az énmárka építésének. Egy jól megválasztott név sokat elárul a viselőjéről, és ha ügyesen használja az ember, beleég a köztudatba, mint az agyonreklámozott autó vagy mosópor márkák.

Az én esetemben ráadásul azért is praktikusnak tűnt egy hennás név kitalálása, mert a saját születéskor kapott nevem (Czidlina Ildikó), amit egyébként nagyon szeretek, és büszkén viselek, első hallásra nehezen érthető, nehezen leírható, még magyaroknak is, nem hogy idegen nyelvű közegben.

Névadásra fel! - gondoltam úgy 10 hónappal ezelőtt... Azt hittem, ez egy egyszerű feladat, de hamar beláttam, hogy nem is olyan könnyű. Rengeteg szempontnak kell megfelelnie, hiszen az ember hosszú távra tervez, amikor alkotói nevet választ. Legyen

  • pozitív jelentésű
  • kellemes hangzású
  • könnyen megjegyezhető
  • rám jellemző
  • hazai és külföldi fórumokon egyaránt jól használható....

A családi ötletelés eredménye egy óriási lista lett, ami idővel nem hogy szűkült volna, egyre újabb ötleteket szült  :D  Végül elkezdtem indiai nevekre, hindu szavakra szűkíteni, utalva a hennázás indiai gyökereire.

Az utolsó hat ötletet aztán szavazásra bocsátottam a Varázslatos henna oldalon, kíváncsi voltam, mit mondanak az olvasók.

1. Henna Indira (jelentése Szerencse, gazdagság istennője)
2. Henna Lakshmi (jelentése ua. mint Indira)
3. Henna Bavishni (akinek van jövője)
4. Henna Shanti (béke, harmónia)
5. Henna Harisha (boldogság)
6. Henna Ganesha (Félisten: ő a kezdetek segítője és az akadályok elhárítója. A bőség, a szépség, a bölcsesség felügyelője.)

Ha most lehetne szavazni, te melyikre voksolnál?

Elárulom, az én favoritom akkor a 6-os volt. Ganesha fontos helyen van a szívemben, sokszor kérem a segítségét, hiszen ő a dolgok mozgatója, az akadályok elhárítója, egyben bölcs, és elfogadó. De mivel Ganesha férfi félisten, nem éreztem helyén valónak, hogy nőként az ő nevét vegyem fel.

A maradék ötöt folyamatosan mantrázgattam magamban, leírtam, mondogattam, és végül a 4-es győzött. (Egyébként erre érkezett a legtöbb szavazat is ;) ) Tetszett a hangzása, és a jelentése tökéletesen illik a hennázás által közvetített nyugalom, harmónia hangulatához.

Így lettem HennaShanti, és ma is úgy érzem, jól választottam. 

Amióta hennázom, igazi békére leltem  a lelkemben is. A henna egy más életminőséget hozott nekem: lecsendesedést, befelé figyelést, mélyről jövő nyugalmat, igazi harmóniát. Béke és nyugalom van bennem, amikor festek, és remélem, hogy ezt át is tudom adni azoknak, akik leülnek hozzám egy szép mintáért.

A HennaShanti névből lett a logóm, ezt használom vízjelként a képeimen, időnként magamra festem, de rajta van a munkaruhámon és a hűtőmágneseimen is. Szeretem!

 

Az "Ohm, shanti, shanti, shanti, ohm " mantrát talán te is hallottad már. Bármikor használható, amikor több harmóniát, nyugalmat szeretnél az életedben, de mondogathatod nehéz helyzetekben is.

Az „Ohm” a teremtés igéje, egy ősrezgés, mely eredetét tekintve öröktől való és az Abszolút Igazságot és a Legfelső Isteni Teremtőerőt képviseli.
A szanszkrit Shanti szó jelentése béke, békesség. Háromszori ismétlése, három szintet, tartományt, birodalmat szólít meg.
“Shanti” Legyen békesség fizikai szinten, simuljanak el a bajok, amik a külső világból jönnek.
“Shanti” Legyen békesség szellemi szinten, spirituálisan értve.
“Shanti” Legyen meg a belső békesség, múljon el a fajdalom, izgatottság, lustaság, bármi, ami megzavarja belső nyugalmunkat.
“Ohm”

Szeretettel küldöm neked kedvenc SHANTI mantrámat, Tina Turner előadásában, és szeretettel várlak egy léleksimogató, nyugalmat árasztó hennafestésre <3

 

Szólj hozzá

mantra névadás henna shanti művésznév hennafestés énmárka Tina Turner névkeresés hennashanti omshanti