2019. okt 03.

Az őszi-téli henna varázslata...

írta: Czidlina Ildikó
Az őszi-téli henna varázslata...

Tévhit, hogy hennázni csak nyáron lehet!

67421071_340030903570269_8214348652676644864_n.jpg

Az általános vélekedés szerint a  henna nyári műfaj.

Persze, hiszen sokkal több a szabad bőrfelület, a szép minták egyedi módon díszítik a meztelen vállakat, karokat, lábakat.  Szabadabbak vagyunk, szabadosabban, lazábban élünk, könnyebben beadjuk a derekunkat ilyen szokatlan rituáléknak is.

64503179_394582041266702_4061049839322923008_n.jpg

Az is igaz, hogy a hennapaszta is a nyári meleget kedveli igazán. Jó kis párás melegben a henna színezőanyaga klasszul beszívódik a bőr felső hámrétegébe, és gyönyörű színű nyomatként marad meg a bőrön. Meg aztán nyáron jobban figyelünk a bőrápolásra, többet krémezzük a bőrünket, ami szintén megnöveli a minta tartósságát.

67448006_382306172339547_2371330175167102976_n.jpg

Szóval igen: ezek mind azt mutatják, hogy a hennafestés nyári műfaj...

DE!!!! Én most megmutatom neked a henna őszi-téli arcát, bemutatok egy másfajta világot, amit legalább annyira imádok, mint a vérpezsdítő nyárit.

Számomra nem ér véget a hennaszezon a beöltözős idő beköszöntével, csak minden lehalkul, befelé fordul egy kicsit, és ezáltal az alkotó tevékenységek is új dimenzóba lépnek.

Ilyenkor már nincsenek hangos, zajos, pörgős kinti rendezvények. Nem ülünk kint egy placcon, a kavalkád közepén, akár 8-10 órát, festegetve. A sorban állós, tömeges festések helyett eljött az intim, otthoni, csendes hennázások ideje.

Én személy szerint sokkal jobban szeretem ezeket a négyszemközti találkozásokat, amikor kényelmesen rászánhatom az időt egy szép minta megalkotására. Ilyenkor nem nyomaszt, hogy kígyózik a sor, és sietnem kell. Van idő közben beszélgetni a vendéggel, és kicsit egymásra hangolódni.

Imádom, hogy megteremthetem hozzá azt a kellemes, léleksimogató légkört, ami számomra a hennafestés alapja. Lenyűgöz, hogy ha létrejön egy igazán oldott hangulat, akkor a minta szinte magától igazodik a vendéghez. 

Szeretem, hogy a privát festéseken nem csak egy szép mintát kap a jelentkező, hanem igazi feltöltődést, relaxációt is. (Talán ezért festek rendszeresen magamra is... mert jár nekem egy félóra-óra teljes kikapcsolódás, kiszakadás a hétköznapok mókuskerekéből)

Télen különösen hangulatos, amikor a cserépkályhában pattog a tűz, ég a gyertya, előveszek egy finom illóolajat vagy füstölőt.... mmmmm... érzed? És ehhez még jön a hennapaszta mesés illata... Tökéletes kényeztetés!

Sokszor hallom, hogy "De télen nem látják a szép mintámat". Valóban, ilyenkor kevésbé vannak szem előtt a festéseink. De kell az, jó az, hogy folyton csak kifelé élünk? Miért csak akkor örülünk valaminek, ha a külvilágtól is kapunk elismerést? Miért igyekszünk olyan dolgokat beszerezni, amiket meg is tudunk mutatni másoknak?

Én egyre jobban örülök mindennek, ami csak az enyém. Aminek a szépsége, az értéke nem attól függ számomra, hogy mások mit mondanak rá. 

Ilyen nekem pl. egy szép combfestés, amit csak én látok, és én is csak öltözéskor, zuhanyozáskor.... Ilyenkor mindig mosolyt csal az arcomra. Örömmel tölt el, hogy milyen különlegessé teszi a testemet. Csak nekem.

De ha te párkapcsolatban élsz, akkor készülhet egy különleges henna üzenet a párodnak. Gondolj bele, milyen bizsergető tud lenni egy ilyen közös "titok".

renihata_vizjeles1.jpg

Tavasszal volt pl. egy vendégem, aki azért kért jagua festést a derekára, hogy meglepje vele a férjét a szülinapján. Imádtam az ötletét, és imádtam csinálni is, mert nagyon izgalmas volt az érzés, hogy kicsit részese lehettem kettejük meghitt szülinapozásának.

derekfestes.jpg

Szóval nem, nem ért véget a hennaszezon ;) Nálam legalábbis nem!

A henna meleg barna színe tökéletesen illik az ősz aranyló-tarka színvilágához, aromaterápiás hatása jótékonyan hat a lélekre, a minta szépsége pedig napsütést varázsol a szívbe.

Tökéletes hangulatjavító varázslat a borús napokon.(is)

Ne hidd el!

Próbáld ki! ;) 

 montazs.jpg

 

Szólj hozzá

henna hennafestés léleksimogató varázslatos henna hennashanti őszi henna őszi varázslat intim testfestés imádom a munkámat happy henna