2020. okt 20.

Illatok a falon

írta: Czidlina Ildikó
Illatok a falon

Rendhagyó aromaterápia

Szereted, ha jó illatok vesznek körül?

Szívesen használod magadon és a környezetedben a kedvenc illataidat?

Nem csoda, hiszen az illatok nagyon erős hatással vannak ránk. Befolyásolják a hangulatunkat, jobb kedvre deríthetnek vagy esetleg épp lehangolhatnak, megnyugtatnak vagy felpörgethetnek. 

aromaterapia.jpg

Az aromaterápia, az illóolajok, illatok tudatos, célzott használata ma már komoly tudománnyá nőtte ki magát. 

Az illóolajok hatással vannak az érzelmekre, a hangulatra, enyhítik a fájdalmat és egyéb kellemetlen tüneteket. Az illóolajokról azt tartják, hogy csökkentik a stresszt, fokozzák a keringést és a méreganyagok kiválasztását, csillapítják a duzzanatot. Az aromaterapeuták úgy vélik, hogy egyes illóolajokkal hatásosan kezelhetőek a bakteriális eredetű-, vagy vírusfertőzések, égések, magas vérnyomás, légzési nehézségek, álmatlanság, depresszió és sok egyéb betegség.

Ennél mélyebbre most nem szeretnék ásni a témában, már csak azért sem, mert nem vagyok igazán szakértője az illatok tudományának, de mint oly sokan, én is szívesen használok magam körül különböző hangulatjavító, ösztönző illatokat, füstölők, tiszta illóolajok, aromakövek, párologtatók formájában.

Van saját keverésű parfümöm: jojoba olajból, citromolajból és kedvem szerinti, tiszta parfümolajokból összeállítva. Ennek egyik nagy előnye, hogy szintetikus összetevőktől, káros anyagoktól mentes, a másik pedig, hogy egyszerre mindig csak egy pici üvegcsével keverek, és ha szükségét érzem, a hangulatomhoz vagy akár az évszakok változásához igazítom az illatát. 

Izgalmas kaland kísérletezni az illatokkal, és jó érzés tudni, hogy nem kenek magamra semmi károsat.  Ha te is szívesen bekukkantanál egy illatműhelybe, és szívesen próbára tennéd önmagadat, szeretettel ajánlom figyelmedbe a Floret Illatműhelyt , ahol én is megismerkedtem egy kicsit  ezzel a csodával.

floret_illatmuhely.jpg

Na de amiért igazából elkezdtem ezt a cikket, az az, hogy napok óta dolgozom egy újabb falfelület hennás díszítésén, és tegnap este méláztam el azon, hogy milyen szuper lehetőség a falakat illatosítani...

Nem, nem őrültem meg, csak sokadszor tapasztalom, hogy ha egy nagyobb faldekoráció készül hennával, akkor a hennapaszta mesés illata sok hétig nagyon intenzíven érezhető a festmény közelében.

Tudjátok rólam, hogy én valósággal szerelmes vagyok a hennapaszta különleges,egyedi illatába. Egyszerűen nem tudom megunni: imádom, amikor a pasztakeverés és érlelés ideje alatt belengi a lakást ez a misztikus illat, a bőrömre festve is folyton szagolgatom, amíg rajtam van a paszta, és a faltetkóim illatfelhőjét is igyekszem sűrűn "letüdőzni" :D .

kave_1.jpg

Ez volt az első nagyobb hennás falfestésem, még 2019.elején,

amikor rájöttem, hogy nem csak szép, de csodásan illatozik is....

csakrak_logos_1.jpg

... ezért aztán a következő "festmény" is jó méretes lett, 

hogy minél tovább élvezhessük az illatát.

falfestes_cicak.jpg

A lépcsőfeljáró cicásítása is jó ötlet volt, mert nem csak mosolyra késztet,

de az egész lépcsőház Cajeput olaj illatú volt sokáig.

 

falfestes_kezek.jpg

Most éppen készül a következő mű, ami már most feldobja a napunkat,

amikor reggel félálomban elbotorkálunk mellette.

 

Tényleg igaz, hogy az illatok energiát, lendületet adnak és megváltoztatják a hangulatunkat. Amikor elmegyek a frissen festett fal előtt, muszáj megállnom egy pillanatra, jó mélyen belélegezni az imádott illatot, és egy kicsit mindig elmosolyodni. Mi ez ha nem terápia? Igazi léleksimogató aromaterápia...

Én a hennapasztát 3 féle olaj illetve olajkeverék variációjával szoktam keverni, ezért igény szerint lehet a fal nyugtató levendula, frissítő cajeput/eukaliptusz vagy akár melegséget árasztó mézeskalács illatú. (szegfűszeg és eukaliptusz keverékével)

Azt nem tudom, hogy ha egyéb festéket keverünk össze különböző illóolajokkal, és azzal festjük ki a szobát, annak is megmarad-e ilyen hosszan az illata. Ezt még nem próbáltam. Ha esetleg neked van kedved kísérletezni ezzel, mindenképpen mesélj majd róla!  ;)

Azt viszont biztosan tudom, hogy a hennás faldekor hetekig árasztja magából a mesés illatot, plusz a dekoráció is örökéletű lesz a falon. A fal szépen magába szívja a paszta nedvességtartalmát, így a minta gyönyörűen megköt a felületen. 

Menő ugye? 

Próbáld ki, ha van kedved egyedi faldekort készíteni! (De akár engem is hívhatsz, ha megtetszett az ötlet...)

Szólj hozzá

aromaterápia henna hennafestés faldekor eukaliptusz olaj szegfűszeg olaj cajeput olaj hennapaszta falfestés hennával dekor henna illatok varázsa illatműhely