2021. jan 25.

TikTokozni ötvenen túl

írta: Czidlina Ildikó
TikTokozni ötvenen túl

...apró sikerélmények bőven túl a komfortzónán!

komfortzona-1.jpg

Egy új világba csöppentem, ami jóval túl van az eddigi komfortzónámon, és hihetetlen tapasztalásokat, sikerélményeket, örömöket hozott nagyon rövid idő alatt.

Hol is kezdjem? Kavarognak bennem az érzések, a kérdések, kikívánkozik belőlem a katarzis, hátha téged is motivál, váltásra késztet...

Talán ott kezdem, hogy én nem vagyok a mai virtuális világ megszállottja, nem vagyok lájk és követővadász, nem azért vagyok jelen a különféle felületeken a hennával, hogy digitális mannával ápolgassam a lelkemet és tápláljam az egómat. Azért vagyok jelen, mert nekem rengeteg pozitív élményt, fejlődési lehetőséget, feltöltődést, tanulást és kikapcsolódást hozott az életembe a hennázás, és jólesik, hogy ezeket elmondhatom, továbbadhatom, és néha talán erőt adhatok, inspirálhatok a sztorijaimmal. 

Igyekszem követni a trendeket, látom a vloggerek és Tiktok sztárok néha szimpatikus, de többnyire számomra érthetetlen öncélú magamutogatását, és inkább elriaszt, mintsem inspirál ez a fajta marketing.

A gyerekeim által láttam időnként Tiktok videókat, volt köztük cuki, volt vicces, volt nagyon szánalmas, hasznos, mókás és siralmas is... volt mindenféle IS. Úgy éreztem, ez nagyon nem az én világom

Sosem voltam magamutogató, nehezen nyílok meg kifelé, még nehezebben beszélek kamera előtt, evidens volt számomra, hogy nem akarok az 1 perces rapid videók világához csatlakozni.

Egészen december 30-ig, amikor a lányom mutatott egy jó kis profilt, ahol rengeteg klassz tornagyakorlat van. (Nem célozgatni akart rá, hogy fogynom kéne, én kértem meg, hogy segítsen megtalálni a nekem való gyakorlatokat :D ) Ez a profil ráébresztett, hogy lehet ezt másképp is csinálni, hogy nem kell kényszeredetten vicces fejjel, közönséges humorral szórakoztatni a nagyérdeműt. Megmutatta, hogy lehet értékesebb tartalmat is sikerrel közvetíteni úgy, hogy az szinkronban legyen velem, mégis megszólítsa a nézőket ezen a pörgős platformon.

Na persze az világos, hogy nehéz több százezres/milliós követő tábort toborozni, ha nem vagyok hajlandó magam közröhej tárgyává tenni és kiszolgálni bizonyos igényeket, de nem is ez a célom. Egyszerűen elkezdett hívni a feladat, hogy megmérettessem magam egy új porondon is, hogy kilépjek a komfortzónámból, és levetkőzzem végre a videókészítéssel szembeni fóbiámat.

Száz szónak is egy a vége: 2020.dec.30-án, a rendezvényektől és hennás nyártól megfosztott év végén, kiléptem a Tiktok porondjára a hennával. Az igazi oka talán a bizsergető kihívás volt, hogy megnézzem, van-e helyem még 50+ -osként egy sokkal fiatalabb átlagéletkorú, többnyire az enyémtől nagyon eltérő úton járó közegben...142046017_2039777239492994_1637015356421695368_n.jpg

És most jön a lényeg, amiért ezt az egészet elmesélem:

Hihetetlenül kellemes tapasztalatok, felismerések, örömök értek így az első 3 hétben. És már most sokat tanultam az egészből, pedig még épp csak elindultam:

  • Igenis meg tudom csinálni! Képes vagyok videón spontán beszélni
  • Van elég ötletem ahhoz, hogy folyamatosan tudjak új posztot készíteni
  • Én sem vagyok ügyetlenebb, bénább, mint bárki más, bátran gyárthatom a tartalmakat (Na jó, tudom, hogy van még hova fejlődnöm, de napról napra könnyebben megy)
  • Kicsit keserű megerősítés, hogy sajnos igaz: nem lehetsz próféta a saját hazádban.... Ezt úgy értem, hogy a lakhelyemen a régi közösség nehezen fogadja el, ismeri el, hogy pár éve új szakmát tanultam, nem igazán érzem, hogy elfogadnának hennafestő mivoltomban. Hogy ez miért van, az egy hosszabb és mélyebb beszélgetés témája, de tény, hogy:  - míg a Varázslatos henna facebook oldalamon 350 követő van, 2 éves folyamatos kommunikáció után, ennek zöme az ismerőseim közül való, és alig-alig van aktivitás a cikkekre, posztokra; - az instámon 440 követő a 650 bejegyzésre,  addig a TikTokon 3 hét alatt már a 800-at közelíti a követők száma, és hihetetlenül magas a videók megtekintési száma. (Na persze nem a tiktok sztárok nézettségéhez viszonyítva, hanem az általam máshol kiváltott interakciókhoz hasonlítva ;) ) 142924347_2773015509694182_2688030463483961463_n.jpg
  • 86.000 megtekintés és 6500 lájk egyetlen rövidke videón, amin éppen hennapasztát zárok tölcsérbe??? Ez számomra hihetetlen!!!! Ekkora nézettsége a posztjaimnak összesen nem volt bő 2 év alatt a facén és az instán! Számomra ez hatalmas előrelépés, még akkor is, ha ezeknek a zöme sosem fog nálam hennát festetni.... !!! 
  • 2,5 éve azon rágódom folyamatosan, hogy mit csinálok rosszul, hogy a posztjaimmal alig-alig tudok aktivitást kiváltani, hogy minimális a kérdés, a hozzászólás. A 3 hetes új csatornám azt mutatja, hogy valószínűleg nem csináltam rosszul, csak nem a megfelelő embereket szólítottam meg eddig vele.
  • A tiktokos hennakedvelők egy része folyamatosan szivárog át az instára, napról napra emelve az ottani követőim számát, illetve egyre több kérdést kapok a régebbi platformjaimon is. 
  • Jót tett a lelkemnek az a felismerés, hogy igenis sokan kíváncsiak a hennára, a hennázásra. Pár napja csináltam egy kérdezz-felelek posztot, és annyi kérdést kaptam, mint még eddig összesen se. Erősen simogatja a lelkemet, hogy mennyi mindent elmondhatok így a hennafestésről <3

Jó, igaz, az egómat is cirógatja ez a fajta figyelem, de ha ismersz közelebbről, akkor tudhatod, hogy nekem ezek a felszínes, külsőségben megnyilvánuló sikerek nem fontosak. Annál inkább fontos, és a lelkemnek kedves, hogy végre sokaknak mesélhetek az imádott szakmámról, hogy sokaknak megtaníthatok fontos apró részleteket, hogy aki figyel, azt végre megóvhatom a fekete és a szintetikus "henna" veszélyeitől stb. stb.

És hogy mik az igazán fontos tanulságok?

  1. Nem számít, hogy hány éves vagy! Ha hívást érzel valami felé, tedd meg, próbáld ki!
  2. Legyél nyitott és elfogadó, mert egy számodra idegen lehetőség is hozhat sikert, fejlődést
  3. Ha elakadsz egy úton, nem biztos, hogy rosszul csináltad. Lehet, hogy egyszerűen nem a megfelelő ösvényen jártál addig. Próbálj ki valami mást!
  4. Ha a környezeted nem fogad el, nem ismer el annak, aki vagy, nem feltétlenül kell mást és/vagy máshogy csinálnod. Mutasd meg magad másoknak, mert biztos van olyan közeg, ahol szükség van rád ;)
  5. Sokkal könnyebb eredményesnek lenni, ha görcsök és elvárások nélkül csinálsz valamit. (A TikTokkal szemben nekem nem voltak elvárásaim, nem görcsöltem rajta, hogy milyen eredményeket hoz, egyszerűen csak kíváncsi voltam rá, és emiatt sokkal lazábban tudom venni, mint az eddigi média jelenlétemet, és ez szemmel láthatóan jót tesz a folyamatnak!)

Nem tudom, sikerült-e átadnom mindent, amit ez az új média kaland kihozott belőlem. Nem mindig sikerül annyira színesen fogalmaznom, amennyire pörgök vagy örülök valaminek, de remélem, hogy a mai morzsában is találsz magadnak pici kapaszkodót vagy üzemanyagot!

Ha kérdésed van, bármelyik belinkelt profilomon üzenj bátran.

U.i: (friss hír...)

Aprócska poénnak szántam azt a videót, amiben arról beszélek, hogy amilyen sok celluxot használok a tölcsérek készítéséhez, lezárásához, talán szponzort kéne keresnem hozzá. Álmomban nem gondoltam, hogy az én kis vadiúj profilomon erre bárki felfigyel.

Azt meg pláne nem gondoltam volna, hogy lesz annyira jófej, hogy fel is ajánl nekem egy nagyobb adag celluxot. 

Pedig IGEN!!!!!! Ma reggel várt az email fiókomban egy levél, egy irodaszer forgalmazó webshop írta, hogy látták a munkáimat, és a segítségkérő videómat, és ők szívesen támogatják a ténykedésemet egy nagyobb adag ragasztószalaggal <3 

Na mit szóltok? Ugye milyen jó fejek???? Az én lelkemnek már ennyi is elég a napi boldogsághoz! 

Számomra egy ilyen gesztus nagyon sokat jelent! (És nem elsősorban a pénz miatt, amit egy ideig most megspórolhatok, ha nem kell celluxot vennem :D )

Természetesen bemutatom majd életem első szponzorát, amikor lebonyolítottuk a cellux-akciót! ;) De köszönet nekik ezúton is!!!

Szólj hozzá

henna komfortzóna 50 felett tiktok hennashanti 50 felett is süt a nap komfortzónán kívül