2018. nov 17.

Vörös henna

írta: Czidlina Ildikó
Vörös henna

... na az sincs

voros_henna1.jpg

Folytatva egy kicsit a fekete henna illetve színes henna témát elmesélem, hogy én is sok gyönyörű színes mintát látok a neten, és a fotógyűjteményekben.  Láttam már zöldet, sárgát, de persze főleg vöröset és feketét. 

Ezek hasonlóan néznek ki, mint a hagyományos henna minták, hennafestésnek is hívják őket, de semmi köze nincs az igazi hennához. A felvitel módja valóban ugyanolyan, de a festék, amit használnak, nem növényi hennapaszta, hanem ki tudja milyen festékanyag. Jó esetben hennaporhoz kevernek valamilyen színezőanyagot, rosszabb esetben teljesen szintetikus vegyületekről beszélünk. 

A fekete hennáról tudjuk, hogy abban a PPD nevű vegyület adja a színt, ami erősen allergén, és érzékeny embernél bizony akár súlyos allergiás is kiválthat. (Itt olvashatsz róla bővebben

Aki ismer, az tudja, mennyire fontosnak tartom, hogy lehetőleg környezetbarát, ártalmatlan termékeket használjunk, ugyanakkor kíváncsi is vagyok, szeretek kísérletezni, kipróbálni dolgokat.

Nos a színes henna kérdésében erősebb volt a kíváncsiságom, mint a környezettudatosságom :D Beszereztem hát "Made in India" jelzésű, természetes hennaként hirdetett színes pasztákat, vörös, fekete és fehér színben. Saját bőrömön akartam kipróbálni, hogy milyen vele dolgozni, milyen lesz a minta.

Érdekes tapasztalat volt. A fenti képen láthatod, hogy a végeredmény szép, dolgozni is könnyű volt vele, viszont egészen másképp működik, mint a valódi hennapaszta.  A színeseket elég vékony rétegben felvinni, elég gyorsan szárad, és száradás után mint egy fóliaréteg lehúzható a bőrről, alatta már ott van a nyoma. Vagyis csak a bőrfelszínt festi meg, azt viszont azonnal. Az így készült minta is viszonylag tartós: 7-10 napig fent marad.

voros_henna.jpg

Neked tetszenek ezek a színes minták? Őszintén szólva nekem nagyon bejött, szívesen viseltem őket magamon, mégsem fogok színes pasztákkal dolgozni soha, mert még véletlenül sem szeretnék senkinek problémát okozni velük ;) (Magamon is csak előzetes allergia próba után mertem velük festeni...)

Lehet, hogy látványos, lehet, hogy sokaknak jobban bejön, mint a barna színű hennafestés, de maradjunk csak a biztonságnál!

szines_henna.jpg

Ezen a fotón egy mintába komponálva láthatod a hagyományos hennapasztát, a vörös és a fekete "hennafestéket". A sötétebb minta rögtön festés után, a pasztával együtt készült, a világosabb pedig már a paszták leszedése után. Azon már jól látszik a 3 különböző színű lenyomat...

Szólj hozzá