2019. nov 13.

Egészséges legyek vagy divatos?

írta: Czidlina Ildikó
Egészséges legyek vagy divatos?

további érvek a hennás hajfestés mellett...

Az október 21-i blogbejegyzésben már írtam róla, hogy eljött az ideje, hogy a szintetikus hajfestékemet természetesre cseréljem.

Az azóta eltelt időben rengeteg infót begyűjtöttem, és nagyjából mostanra állt össze az az ismeret, hogy bátran belevágjak a hennás hajfestésbe.

A végső pontot az i-re egyetlen mondat tette fel:

"Mikor fontosabb számodra az egészség, mint a hiúság,

felkészültél a növényi hajfestésre".

A hennahajfestes.hu oldalon igényeltem egy e-bookot a témában, ezzel kaptam ezt a megerősítést.

Mert valóban: eljutottam arra a pontra, hogy kész vagyok eldobni a 2 éve megtalált és nagyon imádott cool rose hajszínemet azért, mert nem akarok több káros vegyianyagot kenni a hajamra.

Büszkén jelenthetem, hogy az első akadályon túl vagyok: sikerrel kivártam, hogy az utolsó szintetikus festék nagyjából lekopjon a hajamról. Ezt az időt sajnos nem lehet megúszni, ha az ember sikerrel akar növényi hajfestékre váltani. A különböző oldalak más-más kivárási időt javasolnak, általában 1 és 3 hónap között mondják, nyilván hajtól és festéktől is függ, hogy mennyit célszerű várni az előző festés után. 

Én több mint 9 hete festettem utoljára a hajamat az én kis cool rose-ommal, igaz, a hosszán még eléggé látható a rózsaszínes árnyalat, de azért jócskán megkopott már, talán elég lesz ahhoz, hogy a henna alaposan rá tudjon tapadni majd a hajamra. Arról nem is beszélve, hogy a tövénél már csúnya nagy lenövés van, ami erősen festésért kiált...

76765469_1348499445316561_1245597454221443072_n.jpg

Így néz ki most, ebből szeretnék varázsolni...

Hennafestőként adott volt, hogy az első ötletem a hennaporral való színezés legyen :D . Nem csak azért, hogy kellően hiteles legyek, hanem mert nagyon imádom a hennaport, a belőle készült pasztát, és a bőrön kifejtett hatását is. Tudom, hogy régen elsősorban gyógyászati céllal használták, többek között különböző bőrbetegségek, sérülések kezelésére. És olvastam, hogy hajfestékként használva is hihetetlen jó hatással van nem csak a haj minőségére, de a fejbőr különböző problémáira is (viszketés, korpásodás, hajhullás...)

Egyetlen hátránya (ha ez hátrány), hogy tisztán hennaporral nem lehet színkavalkádot varázsolni. Az alap hajszíntől és az ősz haj mennyiségétől függ, hogy a vörösnek melyik árnyalata lesz a végeredmény.

Na mármost: sokféle színű hajam volt már, vörös az soha. Eddig sosem éreztem, hogy vörös akarnék lenni :D :D :D De most, a jó cél érdekében valamiért még ez sem áll távol tőlem. Itt az ideje ebben is valami újat kipróbálni. 

Persze azért van bennem egy pici kérdőjel, ezért ma eszembe jutott, hogy keresek egy olyan applikációt, amivel virtuálisan ki lehet próbálni különböző hajszíneket. Így talán kicsit felkészülhetek a végeredményre:

montazs_sima.jpg

Négyféle árnyalatot találtam, amik közül bármilyen lehet majd a hajam végül...

Sőt, mivel sok az ősz hajam, erősen melírozott is lehetek,

mert az ősz hajszálakon élénkebb,

amolyan rókavörös lehet a szín.

Míg a sötétbarna alapon barnásvörös is várható. 

Melírozott? Hm. Ez tetszik. Egyszer már akartam melíroztatni, de a fodrászom lebeszélt róla, mondván, hogy a göndör, erős szálú sörényben úgysem látszik szépen... Na majd most!

Pláne, hogy most már nincs is göndör sörényem. Vagyis göndörnek persze göndör, de nem sörény, hanem raszta :D  Na ez még egy újabb csavar lesz a festésben: sikerül-e szépen, egyenletesen behennázni a rasztákat és köztük a hajtöveket is?

montazs_raszta_hennavizjellel.jpg

Valami ilyesmi várható majd... 

Most úgy érzem, bármelyik árnyalatot el tudom fogadni :)

Tegnap még kicsit hezitáltam, hogy ne próbáljam-e meg kicsit sötétíteni a dolgot, hogy inkább barnásabb legyen a fejem, mint vörös. Mert ezt is lehet ám: indigóporral kell összekeverni a hennaport, és akkor akár egészen sötét végeredmény is remélhető. 

indigo-por-hajszinezeshez-100g-uj-440x406.jpg

Az indigópor szintén teljesen természetes, növényi por, amit

biztonságosan lehet hajfestésre használni, akár önmagában is.

Végül úgy döntöttem: bátor leszek! Jöjjön aminek jönnie kell: vasárnap tiszta hennaporral megtörténik az első növényi hajfestésem, és izgatottan várom a végeredményt. 

Elárulom, hogy azért nincs benne nagy kockázat, mert azt olvastam, hogy ha indigóval sötétített hajat szeretnénk, akkor is jó lehet előtte egy tiszta hennával készült alap. Ha nagyon lángolni fog a fejem, akkor legfeljebb pár hét múlva újra festem, és akkor már keverek a hennába indigót is. Azt mondják a tapasztaltak, hogy a haj és a fejbőr nagyon hálás a növényi festésért, így akár 1-2 hetente is festhetünk, és csak jót teszünk vele. (Mondjuk, időigényes kissé a dolog, talán ez a legnagyobb akadálya a sűrű festésnek...)

hennapor_hajfesteshez.jpg

Hennára fel! (Jövő héten mutatom az eredményt...)

Érdekel a téma bővebben? 

Fogok róla beszélni (és viszek szórólapot, illetve megmutatni hennaport is) november 15-16-án a Vöröskereszt Komáromi Szervezete által rendezett egészségnapon. Ha a közelben laksz, gyere el:

73269419_2764271540284792_4908689363497385984_o.jpg

Ha eljössz, élőben is megnézheted a mostani, festés előtti hajamat, aztán jövő héten pedig a gyönyörű új hennás rasztáimat is <3

Ha pedig van saját tapasztalatod a hennás hajfestésről, oszd meg velünk, kérlek, hadd tanuljunk!

 

 

Szólj hozzá

hennafestés csak természetesen növényi hajfesték hennás hajfestés hajfestés hennával hennás hajfesték természetes hajfesték vegyianyagok nélkül szintetikus festék helyett bőrbarát hajfesték indigópor kemikáliák nélkül